Каталог
Оформити замовлення

Як відновити амортизатори Traxxas Ultra - покрокова інструкція

/upload/uf/eb6/obzor_stati.png

Практика показує, що амортизатори Traxxas розраховані на надійну багаторічну роботу. Але як не крути, згодом деякі деталі можуть зношуватися та вимагати обслуговування. 

Ми розповімо про відновлення амортизаторів Traxxas Ultra, які використовуються у більшості автомоделей Traxxas, включаючи позашляховики Rustler, Slash та Stampede 2WD та 4X4, а також Hoss 4X4. 

Захисні кільця преміум-класу і твердосплавні хромовані штоки амортизаторів Ultra забезпечують тривалу і плавну роботу без витоків масла, вони прості в обслуговуванні завдяки конструкції з подвійними кришками і легкодоступними ущільнювачами. 

То як же змусити ваші Ultra Shocks працювати якнайкраще?


Ущільнювачі, які утримують олію всередині будь-якого амортизатора — це витратні деталі, що потребують періодичної заміни. 

Термін служби ущільнювача залежить від типу поверхні та манери їзди автомоделі, тому фіксованого інтервалу обслуговування амортизаторів нема. Варто врахувати просто, що удари на пересіченій місцевості, запорошених, піщаних поверхнях зношують ущільнювачі швидше, ніж удари на моделі, яка працює в більш гладких та чистих умовах.

Почнемо з того, що періодично потрібно перевіряти амортизатори на наявність ознак зношування або пошкодження:

  • Шток амортизатора нерівний, на ньому є подряпини, задираки або вм'ятини. 

  • Сліди оливи вздовж робочої поверхні штока, потоки оливи, або олива повністю витекла з амортизатора 

  • Відчуття шорсткості, підклинювання при стисканні в роботі амортизатора зі знятою пружиною. 

Штоки та поршні зношуються – це нормально. Термін служби ущільнювачів залежить від трас, якими ви ганяєте, тому коли саме проводити техобслуговування — вирішуєте самі.

Якщо амортизатор потребує ремонту, можна купити новий, а можна відновити наявний до стану нового.

Як це зробити, розповідаємо далі.

Коли амортизатор потребує ремонту або заміни

Зніміть амортизатор із моделі. 

Якщо він не стискається і не розтискається плавно, або це відбувається без найменшого опору, тільки на пружності пружини - саме час задуматися про планове техобслуговування, купити оригінальний ремкомплект Traxxas Ultra і почати відновлювальні процедури. 

Амортизатори бувають різні, тому ремкомплект потрібен саме для вашої моделі. 

Знайти деталі для певних моделей Traxxas нескладно, для цього необхідно використовувати інструкцію з експлуатації з комплекту поставки, в якій вказані коди (артикули) всіх запчастин та аксесуарів сумісних з вашою моделлю. 

Але якщо все ж таки заплуталися — звертайтеся, наші консультанти допоможуть із вибором.


Вислухаємо, відповімо, розповімо, проконсультуємо. Звертайтесь!

В ідеалі, навіть якщо непридатний тільки один амортизатор — замінити/відремонтувати краще все одночасно, щоб забезпечити рівномірний розподіл навантаження та оптимальну продуктивність вашої моделі. 

Олива для амортизаторів відрізняється в'язкістю (густотою). Про особливості силіконових олив для амортизаторів RC-моделей і про те, коли яке потрібно, ми розповідали раніше.

Як відновити амортизатор Traxxas – показуємо

Як правильно розібрати амортизатор Traxxas

Зніміть амортизатор з автомоделі. 

За необхідності зніміть колесо, щоб полегшити доступ до монтажних елементів амортизатора. 

Залежно від моделі вам знадобиться шестигранна викрутка на 2,5мм або 2мм, або хрестова викрутка №2, щоб викрутити гвинти. 

Деякі моделі мають невелику шайбу за верхнім кріпленням амортизаторів. Будьте уважними, щоб не загубити її.

Зніміть нижній фіксатор (чашу) пружини, а за ним — саму пружину і верхній фіксатор. 

Протріть все ганчір'ям, приберіть надлишки бруду і жиру, а потім відкрутіть верхню кришку амортизатора. 

В ідеалі все має легко відкрутитись пальцями з невеликим зусиллям. 

За необхідності використовуйте підручний інструмент із комплекту інструментів Траксас.

Злийте стару оливу — вона більше непридатна для експлуатації, її потрібно замінити.

Зніміть стару діафрагму з кришки.



Утримуйте шток амортизатора, використовуючи бокорізи (або гострогубці) якомога ближче до штока, і зніміть наконечник штока (поверніть проти годинникової стрілки).

Важливо:

  • не можна братися за шток плоскогубцями без захисту, оскільки це зашкодить його гладке хромоване покриття і призведе згодом до протікання амортизатора! 

Є два способи утримувати шток, не пошкодивши його:

  1. Бокорізами захопіть шток трохи вище його кінця та утримуйте. Таким чином будь-які сліди на валу будуть приховані фіксатором пружини, коли амортизатор буде зібраний.  

  2. Обмотайте вал амортизатора малярським скотчем або ізострічкою в кілька шарів. Таку щільну прокладку можна брати плоскогубцями. Зубці інструменту можуть прорізати шар або два стрічки, але не дістануть до штока до штока і не зашкодять його.

Ось як це виглядає:



Виштовхніть шток амортизатора з корпуса. 

Відкладіть шток і зніміть кришку з корпуса амортизатора. Під цією кришкою ви знайдете два ущільнювачі із пластиковою прокладкою між ними. 

Просто використовуйте невелику викрутку з пласкою головкою, щоб вийняти ці деталі. Пізніше ви заміните їх на нові з ремкомплекту.

Змастіть нові ущільнювачі краплею силіконової олії. Вставте їх послідовно у корпус амортизатора.


Лайфхак:

  • Щоб не забруднити руки, помістіть ущільнення у пластиковий пакет з декількома краплями олії та потріть їх через пластик пакета.

Приступаємо до збирання амортизатора:

  1. Змастіть шток краплею силіконової олії та обережно пропустіть його через корпус амортизатора.

  2. Міцно утримуйте шток амортизатора бокорізами, прикрутіть кінець штока.

  3. Повністю опустивши шток, повільно заповніть корпус амортизатора олією і дайте йому стекти по внутрішній частині. Олії має бути стільки, щоб до верхньої крайки корпусу залишалося 3мм.

  4. Повільно підніміть шток приблизно наполовину і знову опустіть його — так видаляються бульбашки повітря. Повторіть цю процедуру кілька разів — усі бульбашки повинні зникнути. Поршень повинен постійно залишатися зануреним у оливу, інакше нові бульбашки можуть утворитися знову.

Щоб переконатися, що все повітря вийшло, залиште амортизатор у вертикальному положенні на кілька хвилин.

Корисна порада: 

  • Використовуйте плоскогубці із зафіксованою рукояткою, щоб утримувати амортизатор у вертикальному положенні. Візьміть звичайну гумку.

5. Долийте ще оливи в корпус амортизатора і встановіть нову діафрагму. «Зайва» олива повинна просто витекти, коли діафрагма буде встановлена ​​на місце. 

6. Встановіть ковпачок амортизатора на місце і затягніть його. 

7. Кілька разів енергійно переміщуйте поршень вгору/вниз і прислухайтеся, чи немає бульбашок повітря в маслі.


Правильно заповнений амортизатор повинен бути «безшумним» під час стиснення. 

Чуєте рух бульбашок усередині — зніміть ковпачок і знову залиште амортизатор на кілька хвилин у вертикальному положенні, поки повітря не вийде. 

При правильному наповненні амортизатора вал повинен самостійно плавно відскакувати на 1/3 або половину довжини корпусу. 

Якщо амортизатор не стискається, це означає, що він переповнений — потрібно зняти ковпачок і злити 1-2 краплі оливи.

Встановіть пружину та фіксатори – амортизатор відновлений та готовий до роботи.


У статті використано матеріали сайту traxxas.com

Докладне відео по темі:


Сподіваємося, що стаття була вам корисна, а ми зробили посильний внесок у те, щоб амортизатори у ваших автомоделях ходили м'яко і не обтяжували гаманець зайвими витратами.

Статті в тему:

Силіконова олива для амортизаторів радіокерованої моделі: особливості вибору

Особливості та переваги RC-техніки модельного ряду TRAXXAS

Як правильно поводитися з літієво-полімерними акумуляторами: зарядка, експлуатація, зберігання Li-Po АКБ


Получить бонус

Персональный бонус
за регистрацию

получить