Продовжуючи переглядати www.rc-hobby.com.ua ви
підтверджуєте що ознайомилися з Правилами користування
сайтом і погоджуєтеся з політикою конфіденційності
Я погоджуюсьЩе кілька років тому цей вид АКБ вважався дивиною, але прогрес невблаганно рухається вперед і на сучасній арені літій-полімерні (LiPo, Li-Po або Li-Pol – позначають їх по-різному) акумулятори взяли гору над традиційними нікель-кадмієвими та нікель- металгідридними (NiCd та NiMh).
Ми вже розповідали про основні типи акумуляторних батарей, що використовуються в RC-моделізмі і порушували також тему літій-полімерних акумуляторів взагалі. Але оскільки попит на джерело енергії тільки зростає, варто ще раз повторити специфіку поводження з Li-Po батареями. Тим більше, що вони поки-що вважаються найвибагливішими елементами.
Літій-полімерні акумулятори припали до душі, насамперед, RC-моделістам і, головним чином – аматорам авіамоделізму. Цей вид АКБ характеризується великою енергоємністю за малої ваги, швидко заряджається і не страждає на «ефект пам'яті». Як і інші типи батарей, літієві, на жаль, старіють і вже за 2 роки втрачають п'яту частину своєї початкової ємності.
Але, наприклад, якщо порівнювати NiCd і NiMh АКБ з літій-полімерними, останні перевищують своїх попередників за енергоємністю (при інших однакових параметрах) в 3-5 разів!
До того ж, у зв'язку з високим попитом на мобільні джерела енергії, технологія виробництва Li-Po батарей постійно вдосконалюється. І вже зараз RC-моделі на електротязі, в яких використовують літій-полімерні акуми успішно конкурують за потужністю з ДВЗ, а то й демонструють кращі технічні характеристики.
Перше, що слід запам'ятати: всі літієві акумулятори вибухонебезпечні. Звичайне КЗ (коротке замикання), перевищення струму при зарядці або пошкодження корпусу (розгерметизація оболонки при ударі або при необережному поводженні з гострими або розжареними предметами, наприклад, при пайці) може стати причиною загоряння та вибуху.
Підключайте Li-Po АКБ лише згідно з інструкцією до RC-моделі.
Не допускайте повної розрядки батареї, не чекайте, коли пропелер моделі перестане обертатися. Уникайте розрядки нижче напруги 3V/банку та не забувайте від'єднувати АКБ після польоту або заїзду.
Можна почути думку, що Li-Po батареї не можна підключати за мінусових температур. Це не зовсім так. Якщо в технічних характеристиках АКБ вказаний робочий діапазон температур від 0 до +50, літати або ганяти в мороз до -15 можна, але за умови, що батарея до підключення не буде мерзнути. Просто тримайте її в теплому місці (у внутрішній кишені куртки, наприклад).
Після підключення, виділення тепла не дасть акумулятору замерзнути, хоч і віддача його (ККД) буде значно нижчою (на рівні 70-80%), ніж за нормальної температури.
Щоб акумулятор довше прослужив і не наробив дурниць раптовим займанням, зберігайте його в прохолодному місці (ідеальна температура від +5, але не вище +20 градусів). Найкраще, якщо це буде захисний контейнер.
Для тривалого зберігання переконайтеся, що заряд АКБ не нижче 70% (приблизно 3,8 на комірку (банку)). Перед черговим підключенням дозарядіть до 100% і тільки після цього вже можна починати літати, кататись, плавати — експлуатація безпечна і дозволена.
Ну і як же без цього 😉— не розбирайте і не давайте дітям, зберігайте в місцях, недоступних для домашніх тварин.
Акумулятори для радіокерованих моделей на сайті RC-Hobby — вибрати і купити | |
Все про акумулятори для радіокерованих моделей: основні типи, характеристики, особливості
Яку зарядку вибрати для АКБ радіокерованої моделі
Як правильно заряджати акумулятор радіокерованої моделі
Купити зарядку ISDT нового покоління — на RC-Hobby це зробити легко!
GENS ACE: акумулятор на будь-який випадок. Що пропонує лідер
Про бренд ANSMANN: європейська якість і надійність обладнання
Получить бонус